הפעלות עובדים
כל מנהל יודע היטב כי התפקיד שלו הוא להצליח לגייס את העובדים כדי להביא לתוצרים איכותיים, אשר יקדמו את הארגון והחברה צעד נוסף קדימה. התפקיד
אחד האתגרים המרכזיים בתכנון סדנת מנהיגות (במיוחד תוכניות קצרות טווח) הוא יצירת מספיק הזדמנויות להנהגת הקבוצה עבור כל אחד מהמשתתפים. קורסים לבניית מיומנויות עבודת- צוות הן פשוטים יותר מכיוון שהמשתתפים הם תמיד חלק מהצוות. לעומת זאת בקורסים ותוכניות מנהיגות כל משתתף מתנסה בהובלה רק כאשר הגיע תורו להיות המנהיג. כתוצאה מכך, בקורסים קצרים, לכל משתתף עלולה להיות רק הזדמנות אחת לחוות את עמדת המנהיג.
– אז מה אפשר לעשות להגדיל את הזמן היחסי שבו כל משתתף נמצא בעמדת מנהיגות?
– מה אפשר לעשות על מנת להגביר את מספר הפעמים בהם יוכל כל משתתף לחוות את תפקיד המנהיג במהלך הקורס?
לפני שאפרט את עשרת הטיפים העונים על השאלות הללו, ברצוני להסביר מדוע נושאים אלו כה חשובים בתכנון סדנת מנהיגות.
כאשר נותנים לכל משתתף רק הזדמנות אחת להוביל בקורסים לפיתוח ואימון מנהיגים, אנו ‘שמים את כל הביצים בסל אחד’ – זהו סיכון גבוה מדי. הסיבה שהסיכון כה גבוה היא שיותר מדי על מוטל הכף. כל משתתף מקבל משוב מעמיתיו לקורס בהתבסס על הזדמנות אחת ויחידה להנהיג. גרוע מכך, ההזדמנות האחת והיחידה שהייתה למשתתף להוביל יכולה להיות לא מוצלחת ויתכן גם שההתנהגות של המשתתפים לא תהייה טיפוסית. במקרה זה המשוב יהיה שלילי, שטחי או בלתי רלוונטי.
נוסף על כך, איכות המשוב שנותנים המשתתפים בחלקה הראשון של התוכנית לא תהייה איכותית באותה מידה לעומת המשוב בחלקה השני. רק המשתתפים שיובילו ראשונים יזכו לחוויה לא מוחלשת. כאשר לכל משתתף הזדמנות אחת בלבד, הסיכון גדול גם למוביל הקורס; מתן הזדמנות אחת לכל משתתף הוא משחק בול פגיעה כלומר הימור האם הפעם היחידה שבה תינתן למשתתף אפשרות להוביל, תוציא ממנו את פוטנציאל המנהיגות האמיתי שלו. בנסיבות אלו, זה הופך להיות קשה למוביל הקורס למלא את ציפיות הלקוח והמשתתפים מהקורס.
ישנם איכויות מסוימות בצפייה באחרים מנהיגים, אך זהו מודל למידה פחות יעיל לפיתוח מיומנויות הנהגה; צפייה באחרים מנהיגים אינה למידה התנסותית! רק על ידי מילוי תפקיד המנהיג יכולים המשתתפים ללמוד “על בשרם” מה זה להיות מנהיג. מובן שניתן ללמוד על מנהיגות על ידי צפייה באחרים מנהיגים, אבל זה אינו לימוד מתוך ניסיון.
לפניכם מספר אסטרטגיות תכנון לסייע לך למקסם הזדמנויות מנהיגות בתוכנית סדנת מנהיגות שלכם. החישובים הכתובים מטה יוצאים מנקודת ההנחה שהאסטרטגיה המתוארת מוכלת על כל תוכנית המנהיגות. זה אינה תוכנית מומלצת לפעולה. זו פשוט דרך קלה להמחיש ניצול זמן פוטנציאלי. תוכנית המנהיגות הטובה ביותר תכיל תערובת של מספר אסטרטגיות שונות.
במקום לתכנן תוכנית באופן המאפשר לכל משתתף רק הזדמנות אחת להוביל את הקבוצה, אתה יכול כעת לתכנן תוכנית באותה מסגרת זמן שתאפשר לפחות שלוש התנסויות הנהגה לכל אחד: בהתנסות הראשונה שלהם בתור מנהיגים אנשים יקבלו תמונה לאופן שבו הם נתפסים כמנהיגים. בניסיון השני, הם יכולים לנסות משהו אחר. בניסיון השלישי, הם יכולים לתרגל משהו שהם רוצים לקחת איתם למקום העבודה.
שילוב נכון של אסטרטגיות בתכנון ייצור הזדמנויות טובות ורבות יותר ללמוד כיצד להנהיג. יתרה מכך, לחלק ניכר מהאסטרטגיות הנ”ל יש זיקה ודמיון קרובים יותר לאופן שבו מנהיגות באה לידי ביטוי במקום העבודה שלהם. דבר זה בתורו, מגביר את הרלוונטיות של תרגילי אימון המנהיגות, ובמקביל מגדיל את הסיכוי שמה שנלמד בתוכנית על מנהיגות יועבר ויוטמע בהצלחה.
ניתן לעקוב אחר הפעילויות שלנו גם בעמוד הפייסבוק שלנו.
כל מנהל יודע היטב כי התפקיד שלו הוא להצליח לגייס את העובדים כדי להביא לתוצרים איכותיים, אשר יקדמו את הארגון והחברה צעד נוסף קדימה. התפקיד
אם בעבר היינו רגילים לראות ו/או לחוות ימי גיבוש צוות מנהלים רק בחברות וארגונים גדולים במיוחד הרי שכיום גם בעסקים קטנים ובינוניים אנו רואים לא
יום גיבוש לעובדים נועדו לספק הפסקה משגרת היומיום ולתת להם קצת זמן להירגע. הם גם מספקים הזדמנות לחברה להראות את הערכתם לעבודתם. ארגונים מסוימים משתמשים