ביחד ננצח

יום גיבוש מנהלים

שתפו את הפוסט

יום גיבוש מנהלים – בחוץ או בפנים (ODT או IDT)?

מאמר זה סוקר את הייתרונות בסדנאות מנהלים במתווה חוץ (ODT) או במתווה חוץ מדומה IDT

גיבוש מנהלים וגיבוש עובדים הן לא מילים נרדפות ל-“יום כיף”. למעשה יום כיף יכול לפעמים להשאיר את הצוות כמעט באותו מצב. חישבו על זה לרגע, ביום כיף בבריכה, ברכיבה על סוסים או בקרטינג רוב האנשים בוחרים להצטרף לחברים הקבועים מהעבודה, אנשים איתם הם “מגובשים” בין כה וכה. כן, לפעמים נוצרים קשרים חדשים, איך אין זה מחויב המציאות.

על מנת להפוך יום למגבש כדאי ורצוי לספק למשתתפים פעילות המחייבת רמה מסוימת של שיתוף, עשייה וחווית הצלחה.

חדש!
גיבוש מנהלים ייחודי בנחל כלח
גיבוש מנהלים במדבר – חוויה של יומיים

סדנאות לגיבוש מנהלים דורשות רגישות גבוהה, מקצועיות וניסיון. לכן, כשבוחרים סדנת עבור מנהלים פונים למקצוענים.

האם אתם מתלבטים היכן לקיים את יום גיבוש מנהלים הבא שלכם – בפנים (INDOOR) או בחוץ (Outdoor)? דר’ רוגר גרינווי (Roger Greenway) חוקר ומנחה ותיק מונה בספרו” Experiential Learning”   את הדמיון והאלמנטים המשותפים לשני העולמות הללו ובלבד שהלמידה תהיה התנסותית. רגע לפני, חידוד מושגים: סדנאות ODT (Outdoor Training) מביאות את המשתתפים למקומות וסיטואציות לא מוכרות בסביבה הטבעית, (לדוגמא: מעבר בסבך, טיפוס, חצייה של אזורים קשים למעבר, פעילות במים על גבי רפסודות וכו…) בסדנאות מנהלים ODT בסביבת IDT (Indoor Training) המנחה יוצר עבור המשתתפים תרחיש מדומה של סביבה חיצונית הכולל משימות הישרדות, היתקעות על אי בודד, פריצה מהכלא טיפוס על הר וכו…)

לדעת ד”ר גרינווי ההישגים הבאים עשויים לנבוע בשני המיקומים:

דימויים עוצמתיים: גם יום גיבוש מנהלים בשטח וגם יום גיבוש מנהלים המתקיימות במקום סגור ויוצרות סימולציות של שטח, יוצרות דימויים עוצמתיים עבור המשתתפים.

סביבה ניטראלית: גם סביבה טבעית אמיתית וגם סביבה מדומה יוצרות אוירה ניטראלית אשר שוללת במידה שווה את היתרון מהמשתתפים.

חזרה לאבני היסוד: ללא טכנולוגיה מתוחכמת שניתן להיעזר בה, סדנאות מנהלים ב מתווה ODT או IDT בסימולציה לסביבה חיצונית, מביאות לפני השטח דרישות ונושאים פשוטים ובסיסיים שאינם מאפשרים התחמקות; והינם חסינים ל”בריחה”. תירוצים ויומרות לא יכולים להתקיים לאורך זמן במתווה ‘הישרדותי’ (אמיתי או מדומה).

לומדים חדשים: החידוש שמציע תרחיש החוץ בביצוע סדנאות מנהלים (Outdoor Scenario) האמיתי או המדומה מציב מייד את המנהלים בתפקיד הלומדים. הנכונות להופיע מול העמיתים המנהלים בתפקיד הלומד סבירה יותר במתווה חוץ (Outdoor) מאשר במתווים אשר קרובים בעולם התוכן שלהם לעבודה; מקום בו המנהל אמור להיות כבר ברמה טובה.

טווח הרלוונטיות: בכדי לגשר על הפער בין האתגרים העולים בסדנה לבין האתגרים וההתמודדויות הקשורים ספציפית לעבודה, נדרש מהמשתתפים ליצור טווח רחב יותר של רלוונטיות מאשר בין שני ‘מקרי עבודה’. אימון ביצירת הקשרים שכאלה מגדיל את טווח הניסיון שבו יכולים המנהלים להשתמש בפיתרון מגוון ורחב של בעיות איתן הם מתמודדים.

עומק הלמידה: בהמשך לנאמר לעיל, ביום גיבוש מנהלים שבהן הלומדים מצליחים ליצור קשרים והקשרים בין שתי סיטואציות השונות מאוד זו מזו, רמת הלמידה והחוויה עמוקה יותר. חשוב להבדיל פה בין הקשרים השטחיים יחסית המובנים בתוך תרגילים לבין הקשרים העמוקים יותר הנוצרים על ידי מנהלים אינדיבידואלים כשהבזקים של תובנות ‘מזנקים’ מעבר לפער בין ‘סביבה חיצונית’ לבין ‘עבודה’.

ורסטיליות\גמישות: (Versatility) יום גיבוש מנהלים במתווה חוץ (אמיתי או מדומה) מאפשרת למשתתפים לבחון, ולגלות את הפוטנציאל האישי שלהם ולהדגים את הוורסטיליות שלהם (נכס חשוב למנהלים המתמודדים או עתידים להתמודד עם שינוי) בקלות גדולה יותר דווקא בסיטואציות הרחוקות מרחק רב מ-‘היום יום’.

ריאליזם מוגבר: סדנאות מנהלים המתרחשות במקום סגור מביאות סימולציות לסביבה פתוחה ובכך הופכות את החוויה לריאליסטית יותר, הקבוצה נקראת לדמיין שהחדר הממוזג שבו מתנהלת הסדנה הוא ג’ונגל או ערבות קרח באנטארקטיקה (שניהם תרגילי IDT). אולם גם בסדנאות המתרחשות פיזית בחוץ – מה יכול להיות רחוק יותר מהמציאות מאשר לדמיין שהמדשאה המטופחת היא ביצת תנינים ושראש ההר הוא נקודת איסוף הכסף (שניהם פעילויות ODT)? כל הדוגמאות הללו מייצגות ניצחונות של הדמיון על המציאות! הכוונה ב-‘ריאליזם’ בהקשר זה היא למעורבות אינטנסיבית יותר – יהיה אשר יהיה האיזון בין העובדות לדמיון או ההבדל בין הסיטואציה ל-‘עבודה’.

מחפשים סדנת מנהלים שתיגע בנקודות החשובות לצוות שלכם? צרו עמנו קשר!

יום גיבוש מנהלים

ניתן לעקוב אחר הפעילויות שלנו גם בעמוד הפייסבוק שלנו.

שתפו את הפוסט

כדאי לקרוא

סדנת גיבוש למנהלים

סדנת גיבוש למנהלים

סדנת גיבוש למנהלים בשנים האחרונות בעידן מודרני ומתקדם, אי אפשר לנהל ארגון או עסק בלי לפתוח את הראש ולראות מה

הפקת ימי כיף

הפקת ימי כיף

הפקת ימי כיף, זה מה שאנחנו עושים בתור אשים מבוגרים אנחנו יכולים לשכוח בקלות, כמה זה כיף סתם, לשחק האחד

הפקת אירועי גיבוש

הפקת אירועי גיבוש

כולם יודעים שחשוב להשקיע מאמצים עבור הפקת אירועי גיבוש, אבל אנחנו יודעים הרי, שלא תמיד יש לחברה או לארגון את

פעילות לצוות

פעילות לצוות

יש מחקרים רבים שעוסקים בקשר בין עובד למקום העבודה שלו ועל טכניקות שונות שמטרתן אחת: להצליח ולהעמיק את הקשר, ליצור

יום כיף לעובדים

יום כיף לעובדים

יום כיף לעובדים – כך תטעינו את רמת המוטיבציה אנחנו יודעים, זה לא קל לשמור על עובדים טובים נכון? לפעמים

יום גיבוש לעובדים

יום גיבוש לעובדים

אתם מכירים את הסיטואציה, אתם מגיעים בכל יום מחדש ובכל בוקר מחדש למשרד. מכינים קפה, מתיישבים בכסא ומתחילים ביום העבודה.

יום כיף לחברה

יום כיף לחברה

יום כיף לחברה – מהנה, מאתגר ויצירתי כולנו מתעוררים למציאות היומיומית שבה אנחנו עבדים לזמן. יום עבודה, הביתה, לימודים, משפחה.

פוסטים נוספים

הפעלות עובדים

הפעלות עובדים

כל מנהל יודע היטב כי התפקיד שלו הוא להצליח לגייס את העובדים כדי להביא לתוצרים איכותיים, אשר יקדמו את הארגון והחברה צעד נוסף קדימה. התפקיד

להמשך קריאה
גיבוש צוות מנהלים

גיבוש צוות מנהלים

אם בעבר היינו רגילים לראות ו/או לחוות ימי גיבוש צוות מנהלים רק בחברות וארגונים גדולים במיוחד הרי שכיום גם בעסקים קטנים ובינוניים אנו רואים לא

להמשך קריאה
גיבוש צוות עובדים

גיבוש צוות עובדים

יום גיבוש לעובדים נועדו לספק הפסקה משגרת היומיום ולתת להם קצת זמן להירגע. הם גם מספקים הזדמנות לחברה להראות את הערכתם לעבודתם. ארגונים מסוימים משתמשים

להמשך קריאה

מחפשים פעילות לעובדים?

השאירו פרטים וקבלו בחינם את חוברת הפעילויות שלנו

מחפשים פעילות לעובדים?

השאירו פרטים ותנו לנו לייצר לכם יום מושלם!

קיבלנו את פנייתכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם