סדנת ODT

חוויה ואתגר מנהיגות פרואקטיבית. בנושא מצוינות, יוזמה, מנהיגות ואומץ ניהולי

משך הפעילות: כ- 7-6 שעות.

הנושאים בהם עוסקת סדנת ה-ODT:

– עבודה משותפת ככלי להובלת חדשנות
– גישה פרו-אקטיבית לחדשנות ויציאה מהתחום הבטוח לאזור האומץ הניהולי
– היכרות והתנסות במודל SCAMPER לפתרון בעיות מעשיות בשטח.
– כיצד אני מוביל שינוי בצוות שלי ובארגון כולו.
– הנאה וכיף
– עזרים ללמידה

בתחילת הפעילות, יקבל כל אחד מן המנהלים המשתתפים, פנקס אישי, בו יופיעו עזרים שונים:

– דפים לרשימת מסקנות והערות. כל מנהל מוזמן לרשום תובנות אותן הוא יכול ליישם ולהוביל בסביבת הפעולה שלו.
– דפי עזר עם מודל SCAMPER.
– ניתן להזמין מראש כרטיסיות SCAMPER כמתנה אישית למשתתפים.


מבנה הפעילות:

פעילות מתגלגלת במתווה ODT באחד החורשות בארץ (תוואי שטח גדול)
פעילות בקבוצות – במהלך הפעילות תקבל כל קבוצה החלטות האם להשקיע את המשאבים שהרוויחו לטובת פיתוח והתקדמות או להישאר עם מה שיש להם מבלי להתקדם.
הפעילות מאפשר למידה והתנסות במודלים מגוונים לניהול ידע ופיתוח רעיונות לידי תוצרים ברורים. כגון טכניקות מוכחות של מיפוי וזיהוי הגדרות הבעיה; של אסטרטגיות פתרון אפשריות וכו…
במהלך כל הפעילות יצטרך הצוות לנהל את הסיכונים שלו בצורה היעילה ביותר בליווי צמוד של מנחה ODT ועיבודים בתנועה.
בתחילת הפעילות תקבל כל קבוצה מפה וסכום כסף בהתאם למה שצברו בתרגיל הראשון – בכל תחנה ניתן יהיה לקנות רמז למיקום האתגר הבא בחלק מהכסף. הקבוצה תחליט כמה היא מוכנה להשקיע בנקודה הבאה. כל תחנה תסומן לפי הערכים והמיומנויות האישיות והקבוצתיות הנדרשות בכדי להצליח בה. רמז זה הוא גם כרטיס הכניסה לאתגר (למקרה שימצאו אותו במקרה). בכל אתגר שייפתר תקבל הקבוצה את הבונוס ה’כספי’ שלה ופרס נוסף שבו יוכלו להשתמש בדרך (בקבוק יין, שוקולד, ערכת קפה וכו…) הקבוצה המשגשגת ביותר תצוין לשבח או תזכה בפרס סמלי בסוף.
אתגרים לאורך הדרך דוגמאות מתוך מגוון התרגילים:

.

E ודאות-

בתרגיל זה צריכה הקבוצה לבנות פאזל שאת צורתו הסופית אין הם רואים או מכירים. לכל משתתף דף ובו ציור של 2 חלקים מחוברים. בין החלקים קיימת חפיפה, כך שמשתתף אחד, לדוגמא, רואה את חלק א’ מחובר לחלק ב’ ומשתתף אחר רואה את חלק ב’ מחובר ל-ג’. אם כל משתתף חוטף את החלקים בתמונה שלו הפאזל מורכב ומפורק כל הזמן.

התרגיל מתחיל בפרס הזכייה המקסימלי וככל שעובר הזמן הפרס יורד ומצטמצם. הקבוצה צריכה לעצור ולהחליט ‘להשקיע’ זמן\כסף בתכנון מתוך הבנה שהסתערות על המטרה תפגע בהישג שלהם לטווח הארוך.

Out SMART this-

תיאור המשימה:  זהו תרגיל ODT עוצמתי בשני ערוצים – ערוץ החדשנות וההמצאה וערוץ הדיון ופיתוח הרעיון בצוות (כפי שהוגדר על ידי מודל HUTCH CARPENTER). המשתתפים ישתמשו במודל SCAMPER על מנת להפוך אמצעים קיימים לאמצעים אחרים. מודל SCAMPER עושה מניפולציות על המצאות ופיתוחים קיימים בכדי ליצור פתרונות חדשים ומרעננים.

התרגיל בנוי כך שרק לאחר שהקבוצה הוגה את הרעיון ומצביעה עליו ניתן להיכנס לגזרת הפעולה ולעשות את המניפולציה. תהליך זה מחייב את הקבוצה לקיים דיון אמיתי ולהסכים על הפעולה עוד בטרם יוצאים לשלב הביצוע.

משימה עיקרית:

The WOW Machine– תרגיל בנייה ייחודי, העושה שימוש בטכניקות חשיבה המצאתית וחדשנות. התרגיל יסכם את הפעילות היומית ויביא לכדי עבודה משותפת את כל המשתתפים. הקבוצה תקבל ציוד רב ( כגון קורות עץ, גלגלי שיניים, רצועות, מיכלים, צינורות ציוד חשמלי וכו… ) ומגוון וקריטריונים לבנייה (כמה ממסרי כוח, אנרגיה, שטח המכונה, כמה חלקים ממנה במים כמה באוויר וכמה ביבשה וכו..). המכונה תצטרך בסופו של דבר ליצור את אפקט ה WOW – ב4 שלבים. התרגיל עוסק בהתמודדות עם תנאי עולם סגור בתהליך היצירתי; ניהול הידע והרעיונות והדינאמיקה הקבוצתית המאפשרת ומעצימה חדשנות.

למכונת ה WOW-  ארבעה חלקים – ממיינת כדורים, מתקן מפסק לחץ, מעגל כדורים חשמלי מזין מתח, ומערכת לשיגור טיל. התוצאה הסופית של המכונה היא שיגור טיל! מרגע שהמכונה מוכנה היא עובדת לבד וללא כל התערבות חיצונית.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר להצעת מחיר והתאמה של הסדנה לחברה שלכם!

אנא מלאו פרטים ליצירת קשר

האתר נבנה ועוצב ע”י אדאקטיב